Om å henge på bussen og plutselig innse man er en mann.

Av og til er det ikke så lett å være kort.

Daglig tar jeg bussen til universitetet , og daglig får jeg akkurat en plass å sitte fordi busstoppet mitt er plassert litt bedre enn andres. I dag, derimot, tenkte jeg å høre på Kari Jaquesson og gå forbi noen stopp før jeg jumpet på autobussen. Som tenkt, så trått.

Bortsett fra ekstra sollys, ekstra trim og svette skoleklær, oppnådde jeg i tillegg å måtte stå på bussen. Siden universitetet ligger på toppen av 2 bakker, og veien snor seg som Midtgardsormen, tenkte jeg det var best jeg holdt meg fast, noe som ikke var enkelt.

Da alle var fryktelig territorial i området de hadde funnet hold-seg-fast-plass, hadde jeg ikke annet valg enn å holde meg i de flotte, gule håndtaket. Som er montert i taket.

Som en rød drue, med ben som nesten rakk ned til gulvet, hang jeg meg etter én arm til skolen. I alle svinger oppførte jeg meg ufrivillig som et pendulum, og i alle oppoverbakker hang jeg inn i personen bak meg.dreaming-of-being-short1

Er det lov å spøke med at jeg bare was hanging around? Ikke? Akkei.

Uansett. I dag fant jg ut at jeg er en mann. På NRK2 eller 3 gikk i kveld et program om en homofil mann som skulle finne ut hvorfor vi blir heterofile eller homofile. Vedkommende tok en test hvis resultat skulle «avsløre» om hjernen tenker som en mann eller som en dame. Etter klikking og tenking og svaring, sa min pc klart i fra at jeg er en mann.

Da min samboer har rett til å vite dette, ba jeg ham bevitne dette noe overraskende resultat. En mannehjerne har som regel en score på 50, mens enn damehjerne har en score på minus 50. Jeg hadde pluss 25. Kjenner jeg med ett ble grov i målet, her.brandt_101

Så, mamma og pappa, deres førstekeisersnittede viser seg å være odelsgutt.

Her kan du også ta testen for å se om hjemlige arrangement må omrokkeres på. Gi meg gjerne tilbakemelding, så kan vi danne en facebookgruppe som het «Gisp, jeg er visst en jente/gutt.»

4 kommentarer

  1. Jeg ble kvinne🙂 50 poeng på den feminine siden.

  2. Oi, jeg er også mann!
    +50 i score…..

  3. +50 mann her. Like greit, siden jeg er mann.

    Utrolig interessant test. Takk for at du posten den. Denne bloggen er bedre enn man skulle tro ved første øyekast (blogger med bilde av vakre, blonde damer har noen ganger en lei tendens til å være overfladiske og navlebeskuende inntil det absurde).

    • Takk for det, takk for det. Man prøver jo, hyggelig at folk liker den. Ja, andre enn mamma og samboeren min, under tvang.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Legg igjen en kommentar

