Bli Med!

Jeg støtter Amnesty.

Nå er det ikke mye jeg i min studenttilværelse kan tilby, men jeg har fast trekk på 50 kroner. Med under 1000 kr å rutte med etter husleien er betalt (Statens Lånekasse go home!), utgjør den 50-lappen mer enn 5% av husholdningspengene mine.

Dette vil si at om jeg hadde vært en kakse, med 1 million kroner å bruke på kjøttkaker og vaskepulver hver mnd, hadde mitt bidrag vært 50 000 kr.

Sånn, med det riktige perspektivet på min 50-lapp i orden, kan jeg fortsette.amnesty

Jeg synes Amnesty gjør en god jobb i både utvelgelse av hvem de skal støtte, og måten de gjør dette på.  Menneskerettigheter berører oss alle. Nå for tiden har de en kampanje gående som omhandler ytringsfrihet. Mange personer rundt om i verden har blitt fengslet av sine respektive land for å ha nevnt restriksjonene på ytringsfriheten som eksisterer i landet.

Tenk om Jens og Jonas Gahr hadde stått på døren min om jeg hadde kalt dem dumminger i åpent forum.

Om du også ønsker å hjelpe Amnesty, kan du først og fremst besøke hjemmesiden deres. Dernest kan du ta en titt her:

SMS

Bli mobil-aktivist! Hos Amnesty International legges underskriften din inn i en ferdigskrevet appell. Appellen videresendes fra Amnesty via faks eller post til mottaker. Bli med! Send «Amnesty» til 1960. 3 kroner pr sms og maks 12 kr i mnd.

Urgent

Urgent er Amnestys raskeste epostaksjon. Når faren for tortur, «forsvinning» eller død er overhengende. Når timene teller. Urgent-medlemmene skriver sine egne, personlige appeller basert på meldingen om saken. Brevene sendes via e-post eller fax. Bli med! www.amnesty.no/urgent

Appeal

Appeal er en verdensomspennede og effektiv brevaksjon. Hver mnd skriver mennesker fra 150 forskjellige land brev for enkeltmennesker som trenger Amnestys støtte. Appeal-aksjonister mottar ferdigskrevne brev i posten, signerer og sender videre. En slagkraftig aksjonsform som er enkel å utføre. Bli med! www.amnesty.no/appeal

Unge hjelper unge

Som ungdomsmedlem i Amnesty kan du hjelpe andre ungdommer ved å signere egne aksjoner på Amnestys ungdomsnettsider. www.amnesty.no/ungdom

Legg igjen en kommentar

Ingen kommentarer så langt.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Legg igjen en kommentar

