Jeg er gaaal!

Jeg er gal! Jeg er gal, sier jeg!

Jeg er «har-ikke-spist-i-dag-men-er-høy-på-livet-gal,» jeg er «har-nettopp-avsluttet-muntlig-eksamen-og-det-gikk-bra-gal,» jeg er «har-vært-på-bok-salg-og-funnet-besteste-bøkene-gal.»

I tillegg er jeg «endelig-kom-solen-og jeg-går-uten-jakke-gal.» Ikke nok med dette, men jeg har drukket 3 store kopper kaffe på tom mage, tatt vitamintablett og hører på «I like to move it move it», Madagascar style.

Jeg føler meg så lykkelig at jeg nok er klinisk ustabil, psykisk utilregnelig og dessuten viser 6-årsjekslene i min iver etter å smile. Det er helt utrolig hvor langt ned man kan dytte seg selv pga en liten halvtimes planlagt snakk lærer og student i mellom.

Motsatt er det også helt utrolig hvor ruset man kan bli når den fæle angsfølelsen (over å tro man skal glemme hele pensum og gapende sikle på sensors stol) går bort, og man indianerhopper ned gaten.

Som en liten illustrasjon på mitt humør pr nuh, klikk her:

Aah…livet leker, dere. Helt til neste eksamensperiode.

Som nevnt i min galskap, har jeg kjøpt bøker i dag. Det er nemlig Mammutsalg hos bokhandlere i Norge fram til 12. mars. Der så jeg forresten 3 av bøkene jeg har anbefalt her på mine sider. 

Jeg elsker disse salgsdagene, men i dag skulle jeg bare unne meg et par, billige bøker, kanskje bruke et par hundre kroner, nudler er jeg nemlig ikke så veldig glad i. Jeg lusket rundt blandt tilbudsbordene, tittet, ønsket og forkastet. I et lite hjørne av butikken støtte jeg på en hel hylle med klassikere. Jeg elsker engelske klassikere; Dickens, Austen, Brontë, osv. Plutselig la jeg merke til at noen nok hadde gjort en tastefeil med prismaskinen, for alle bøkene kostet 29 kroner. Dette måtte sies i fra om.

Ingen liker en lurebok som gir inntrykk av å være billig, men som egentlig er kostbar.

«Nei, det er helt riktig,» sa butikkdamen. «Alle disse klassikerne koster bare 29 kroner.» Hun hadde ikke før ytret ordene før jeg la på sprang tilbake til bokhyllen. I min iver gikk noe gammelt over ende, men ble hjulpet opp, mennesker måtte dyttes unna og småbarn gråt. Vel framme i klassikerhjørnet, barrikaderte jeg meg med ranselen blokkerende den ene siden og mitt store vesen den andre. Disse bøkene skulle bli mine, og heldigvis holdt knurringen min andre borte.

For en drøm :D! Nå ligger både Barnaby Rudge, Huckleberry Finn, Scrooge og Les Misérables på stuebordet mitt, etter kun litt territoriemarkering.

Nå blir det bøker til frokost, middag og kvelds!

Nå blir det bøker til frokost, middag og kvelds!

Da, får dere ha en flott dag! Måtte solen skinne og alle bøker koste 29 kroner.

Over og ut.

2 kommentarer

  1. Linda in heaven altså😀

  2. […] innlegg Da flytter jeg igjen!Jeg er gaaal! Michael JacksonBilder ~ PicsMars~Krigsgud og Måned.Da Bente og Linda skulle slanke seg. En historie […]


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Legg igjen en kommentar

