Karate Kid

Om jeg skulle ha behov for å gå gjennom kirkegården en mørk og stormfull aften, er nok Tatiana den venninnen jeg ville ringt. Nei, hun er ikke Tati~The Vampyre Slayer, bare nesten.

Her kan du lese om den beste importen fra Øst på lenge:

.,~*Linda*~,.

Hei, Tatiana. Først: hvor er du fra?

Tatiana

Hei Linda Jeg kommer opprinnelig fra Russland, men har bodd i Norge i 6,5 år .

.,~*Linda*~,.

Hvor i Russland?

Tatiana viser hvem som er sjef

Tatiana viser hvem som er sjef

Tatiana

Byen min ligger i sentral Russland, det er ca 500 km sør fra Moskwa. Byen heter Tambov.

.,~*Linda*~,.

Så spennende! Du har bodd flere plasser i Norge, stemmer ikke det?

Tatiana

Ja, det stemmer det, mitt eventyr her begynte langt opp i Finnmark, i en liten biten by som heter Lakselv, den ligger 300 km fra Alta og Hammerfest. Jeg har utnyttet det med å reise helt opp til Nordkapp, og det er var litt av en opplevelse, anbefaler det. Derfra flyttet jeg til Helgeland, til en søt by som ligger på en øy og heter for Sandnessjøen. Der bodde jeg i 2 år helt til jeg la øyet på en by som heter Trondheim.

.,~*Linda*~,.

Oj! Du har jo vært nesten flere plasser i Norge enn meg! Du har en veldig kul hobby, Tatiana. Kan du fortelle om den?

Tatiana

Hehe ja jeg har vært i de alle største byen i hvert fall. Hehe, ja hobbyen min, heller ville jeg kalle den for livsstilen min. Det var en av de største grunnene til hvorfor jeg flyttet til Trondheim. Fra jeg var 7 har jeg trent karate, først var det bare gøy, etter hvert ble det mer profesjonelt og underholdende. For meg er det livet mitt som jeg får styrke og glede fra. Hehe, så jeg er «Karate kid» som de nærmeste vennene mine kaller meg.

Jeg har funnet en utrolig koselig og bra klubb med utrolige flotte mennesker som har stilt opp for meg. Så jeg trives utrolig godt. For 3 år siden fikk jeg invitasjon fra landslaget for å være med og forsvare Norges ære.

.,~*Linda*~,.

Ja, jeg ble kjempeimponert da jeg hørte at du er på landslaget i karate. Hvor ofte må du trene for å holde deg i landslags-form?

Tatiana

Jeg må trene nesten hver dag, av og til kan det fort bli 2 treninger om dagen. I tillegg må vi levere treningsplan hver uke, så målet er å kom opp i 20 timer med trening per uke, og det er mye, spesielt når man går skole, men må holde formen ja…

Tatiana~will be back!

Tatiana~will be back!

.,~*Linda*~,.

Wow! Er du på mange samlinger og med i mange konkurranser?

Tatiana

Ja, jeg er med på hver landslagssamling, og mange konkurranser. Har vært både junior og senior Norgesmester, men for tiden tar jeg det litt rolig. Fikk en kneskade, og må ha tålmodighet til å holde meg litt i skyggen.

I fjor vant jeg Skandinavia open, og kom i tillegg på 2 plass i Nordisk. Hehe, litt skryt

Tatiana Abeleva

Tatiana Abeleva

.,~*Linda*~,.

Ja, men det har du absolutt lov til!

Må man begynne med karate som liten, eller kan man begynne, for eksempel, i min alder?

:D

😀

Tatiana

Joda alle kan begynne, det er aldri for seint. Karate er en bra trening, både fysisk og mentalt. Man lærer utrolig mye om kroppen sin og seg selv på mange måter som man aldri hadde tenkt på. Man lærer å forsvare seg selv og andre. Og det er gøy, og ikke noe superfantastisk, alle kan få det til. Jeg må reklamere litt for klubben min, om noen som leser dette blir interessert. Det er bare å gå på www.trondheimkarate.com Vi har folk i alle aldre som stor trives i klubben. I tillegg til treningene, har vi også mye sosial tid i klubben.

.,~*Linda*~,.

Høres veldig bra ut! Jeg ønsker deg lykke til med kneet, og med karaten, Tatiana😀

Legg igjen en kommentar

Ingen kommentarer så langt.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Legg igjen en kommentar

