The Singing Karoline

Karoline er en 17 år gammel jente som studerer musikk ved Bodø Videregående skole. Stemmen hennes har styrt mange valg hun har gjort i livet.

.,~*Linda*~,.

Hei, Karoline, du har jo sunget hele livet. Hvordan begynte du med dette?

Karoline

Jeg startet i barnegospel da jeg var 7-8 år og likte det veldig godt, så jeg har holdt på med synging siden da.

.,~*Linda*~,.

Det var kor du begynte med, men du fikk etter hvert synge solo?

Karoline says:

Ja, jeg fikk synge solo ganske mye, så de siste årene har jeg konsentrert meg mer om å synge alene, noe jeg syns er kjempe gøy.

.,~*Linda*~,.

Hvilken type stemme har du? Alt, sopran eller bass?

Karoline

Jeg synger sopran

.,~*Linda*~,.

Du gjorde noe med denne gode stemmen din, i form av skole, gjorde du ikke?

Karoline

Jo. Jeg begynte på musikk, dans og drama på Bodø vgs. nå til høsten hvor jeg har sang som hovedinstrument. Der lærer jeg forskjellige teknikker og får forskjellige typer sangen å synge slik at jeg finner ut hva jeg er mest komfortabel med.

.,~*Linda*~,.

Er dette studievalget noe du angrer på?

Karoline says:

Nei, det vil jeg ikke si. Det er mange timer i uken og mye jobbing, men jeg syns det er verdt det for på slutten av dagen har jeg lært mye jeg ikke kunne noe som helst om

.,~*Linda*~,.

Jeg antar du er sterkt musikkinteressert. Hva slags musikk liker du best?

Karoline karoline

Jeg liker veldig mye. Jazz, pop, rock er nok det jeg liker best.

.,~*Linda*~,.

Hva slags musikk har du på MP3-spilleren for tiden?

Karoline

Det går i Diana Krall, Christina Aguilera og Postgirobygget nå for tiden.

.,~*Linda*~,.

Spiller du noen instrumenter i tillegg?

Karoline

Ja, jeg spiller piano og gitar. Har disse to som bi-instrument på skolen, altså bare en halv skoletime i uken.

.,~*Linda*~,.

Er det mange som har stemmen som førsteinstrument?

Vi er fem jenter og to gutter som har det i min klasse.

.,~*Linda*~,.

Hva drømmer du om å bli når du blir stor, og hva tror du er mest sannsynlig du blir?

Karoline

Jeg har mange ting jeg ønsker å bli, men som jeg ikke ser for meg at jeg kommer til å gjøre. Men noe innen journalistikk tror jeg kanskje jeg kommer til å drive med.

.,~*Linda*~,.

Er det noe du vil si til folk som ønsker å gå samme vei som deg?

Karoline

Ha det gøy mens man lærer. Hadde ikke jeg tatt ting med et smil mens jeg strevde med ting så hadde jeg ikke klart det like bra som jeg gjorde.

.,~*Linda*~,.

Tusen takk for intervjuet, Karoline

Karoline

Bare hyggelig

1 kommentar

  1. Hei Linda. Dette er mitt første besøk inne på din blogg og fant ut at dette intervjuet så veldig interessant ut og måtte lese det aller først. Veldig artig, godt jobbet. Klæm fra mamselamsen.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Legg igjen en kommentar

