The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy / Haikerens Guide til Galaksen

Dette er en klassiker, skrevet av Douglas Adams, som dessverre døde i 2001. Boken er en triolog bestående av 5 (!) bøker. Man kan kjøpe bøkene hver for seg, eller alt i ett, som er det beste, etter min mening. Boken er helt fantastisk morsom, og noe helt annet enn alt annet du har lest, kan jeg love deg. Jeg kan egentlig ikke begynne å fortell hva den handler om, men den involverer romvesen, håndklær og en reisehåndbok.

Det er laget film av denne boken, som opprinnelig var et radioprogram. Personlig syntes jeg ikke filmen levde opp til boken, men det er vel gjerne slik det oppfattes når man harHaikeren levd seg så inn i en bok.

Her kan du lese mange leseranmeldelser av denne/disse herlige boken/bøkene:

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=134004

Om du skulle ønske å lese boken på originalspråket, vil jeg anbefale å bestille den på http://www.amazon.co.uk. Her finner man bøker billigere enn det koster å sende boka. I og med at bøkene koster så lite, behøver man ikke betale toll. Alt du behøver er et kredittkort, og du har boken i posten etter få dager. Jeg har brukt britiske amazon mange ganger. Her er en link du kan bruke:

dont-panic

Som du ser kan du få boken for 0,01 pence, i tillegg kommer porto på 3-4 pund. Husk å se etter at leverandøren har skrevet  «international delivery available.»

Da ønsker jeg deg god lesing!

This is a classic, written by the now deceased Douglas Adams. The book is a trilogy of 5 (!). You may buy the books separately, or all in one, which is the best, after my oppinion. The book is fantastically funny, and something totally different then everything else you’ve read, I promise. I can’t really explain what the plot is, but it involves aliens,towels and a travel manual.

There has been made a film based on the book, which originally was a radio show. Personally I didn’t find the film as amusing as the book, but I guess that’s how the experience is when one read a book with such emotion.

This is the British link to buying the book:

http://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/0330258648/ref=sr_1_olp_1?ie=UTF8&s=gateway&qid=1235171803&sr=8-1

Beware, the book will hurt you wallet costing 0,01 pence. I suggest http://www.amazon.com if you’re not European.

Enjoy!

2 kommentarer

  1. Enestående bok, helt enig.. og filme var håpløs.. ikke i nærheten av å formidle de steminger og den humor som er driven i bøkene (boken)..

    • Så enig så enig. Jeg var nesten på gråten da jeg så filmen (men nå røres jeg lett). Bøkene er fantastiske!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Legg igjen en kommentar

