Tegneserier ~ Comics

Comics, gotta love them! Check out the links for Bone, Foxtrot and Liberty Meadows. Be sure to also read heaps of  Calvin & Hobbes, named after teologist John Calvin and philosopher Thomas Hobbes. Enjoy!

Jeg har vært tegneseriefan siden jeg kunne sette to og to ord sammen. I en periode må ha jeg ha holdt tegneserieindustrien med feriehus og *Biltype* cabriolet. Da jeg var på en av mine utenlandsreiser, hadde en venninne av meg gjort det fineste hun kunne tenke seg, nemlig kjøpt favorittbladene mine og lagt klare til min hjemkomst.

calvin-mathsEn av mine favoritter har alltid vært Tommy og Tigern. På engelsk heter serien Calvin & Hobbes, noe som bedre reflekterer stemningen i rutene. Tommy/Calvin er nemlig oppkalt etter den franske teologen John Calvin, mens Tigern/Hobbes har sitt navn etter den politiske filosofen Thomas Hobbes.

Jeg må vel innrømme at Tommys lille mattesituasjon nesten kan overføres til måten jeg satt med Calculusboken min i min avsluttede realfagsperiode.

En annen tegneserie jeg liker veldig godt, er Bone. Dette er ikke en serie i stripeformat, men kommer ut i bøker. Jeg anbefaler virkelig å kjøpe disse, om ikke annet for å se på de flotte tegningene Jeff Smith lager.

headerbone

Besøk Bonevilles hjemmeside her:

http://www.boneville.com/

foxtrotFoxTrot er kjempemorsom! I følge data- og generelt nerdete interesser-mannen jeg har her hjemme, er serien veldig korrekt i sine henvisninger til nerdeverden.

Les flere striper her :

http://www.foxtrot.com/

liberty-meadowsLiberty Meadows, eller Reservatet som vi kaller det på norsk, likte jeg veldig godt med en gang rett og slett pga Frank Chos utrolig bra tegninger. Ok, han tegner alle damer som glamourmodeller, men jeg tilgir ham. Om du leser serien, legg merke til ansiktsutrykkene har får fram!

Her er hjemmesiden:

http://www.libertymeadows.com/

Man kommer selvsagt ikke utenom Gary Larson når man snakker om tegneserier. Hans enrutere er fantastiske, og har vel mye av skylden for min *en smule* dårlige (påstått av andre, jeg syns den er helt fin) humor.larson

I dag er dagen! Kjøp tegneserier, le og få et lengre liv😀

1 kommentar

  1. Heya i’m for the first time here. I came across this board and I to find It really useful & it helped me out a lot. I hope to give something again and aid others like you aided me.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Legg igjen en kommentar

